Västerbottenostsill

Har funderat rätt länge på att testa att göra Västerbottenostsill, och när jag slängde ut frågan på Facebook så var det flera som föreslog detta. Så nu tog jag tag i saken. Blev en spännande och udda kombination. Lite väl tung för mig kan jag tycka, som hellre gillar lite fräschare smaker i sillarna, men en helt okej inläggning som är väl värd att testa.


Receptet tog jag från Västerbottenosts egna hemsida och ändrade lite (förstår inte varför en hel del recept envisas med att ha salt i, som om sill inte var salt nog från början).


Ps. Vad tycker ni om bilden?




Ingredienser
400 g inlagd sill
1 dl majonnäs
1 dl matlagningsyoghurt
1 1/2 dl riven Västerbottensost
1 vitlöksklyfta
1 msk osötad (fransk) senap

Lite peppar

1. Låt sillen rinna av och skär den i centimetertjocka skivor.
2. Blanda alla ingredienser.
3. Njut

Kommentarer